Predstavitev: BMW i8

Po dolgih mesecih pričakovanja smo le dočakali – uradno predstavitev z vsemi pomembnimi informacijami okoli BMW-jevega prvega polnilnega hibrida, modela BMW i8. Čeprav so delček njega prvič pokazali in ga napovedali že leta 2010, je BMW svoj hibridni športni kupe razvijal vse do zadnjega trenutka, do včerajšnje predstavitve na domačem avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

bmw_i8

Po dolgih mesecih pričakovanja smo le dočakali – uradno predstavitev z vsemi pomembnimi informacijami okoli BMW-jevega prvega polnilnega hibrida, modela BMW i8. Čeprav so delček njega prvič pokazali in ga napovedali že leta 2010, je BMW svoj hibridni športni kupe razvijal vse do zadnjega trenutka, do včerajšnje predstavitve na domačem avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

Po dolgih mesecih pričakovanja smo le dočakali – uradno predstavitev z vsemi pomembnimi informacijami okoli BMW-jevega prvega polnilnega hibrida, modela BMW i8. Čeprav so delček njega prvič pokazali in ga napovedali že leta 2010, je BMW svoj hibridni športni kupe razvijal vse do zadnjega trenutka, do včerajšnje predstavitve na domačem avtomobilskem salonu v Frankfurtu.thumb bmw i8 BMW i8 je poseben v vseh pogledih. Ne le, da skupaj z mestnim malčkom i3 odpira novo BMW-jevo družino »i« s svojevrstnim oblikovalskim slogom, pač pa je to tudi prvi bavarski športni avtomobil, ki za pogon uporablja polnilni hibridni sistem. Kot se za športnega kupeja spodobi je motor nameščen sredinsko, uporabljeni pa so segmentu primerni materiali – karoserija je izdelana iz plastike ojačane s karbonom (CFRP) in stoji na aluminijasti šasiji. Uporaba lahkih materialov je še kako vidna na tehtnici, saj kljub baterijam, motorju z notranjim izgorevanjem in elektromotorju ter vsemi potrebnimi elementi pogonskega sklopa, BMW i8 tehta samo 1,490 kilogramov.bmw i8 Pogonski sklop sestavlja bencinski trivaljni motor s turbo polnilnikom (BMW TwinPower Turbo tehnologija, enak motor smo videli v tretji generaciji Minija in BMW-jevi seriji 1), prostornino 1.5-litra in močjo 170 Kw (231 KM), ter najvišjim navorom 320 Nm. Moč se preko šest-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na zadnji kolesni par (tako skupaj tvorita delni štirikolesni pogon). Sinhroni elektro motor postreže z 96 kW moči (131 KM) in 250 Nm navora in preko dvofaznega samodejnega menjalnika poganja sprednji kolesi. Napaja se iz litij-ionske baterije, ki ima presenetljivo majhno kapaciteto, 5 kWh. Tako hibridni sistem skupaj ponuja 266 kW (362 KM) moči in 570 Nm navora, kar daje BMW-ju i8 karakteristike čisto pravega športnika; od 0  do 100 km/h pospeši v 4.4 sekunde, kljub zmogljivostim pa se bo ponašal z izjemno nizko porabo goriva, tovarna pravi, da naj bi po evropskih standardnih merjenja na 100 kilometrov porabil samo 2.5 litra goriva.thumb bmw i8 4 Preko sistema Driving Experience Control in eDrive bo voznik lahko izbiral med različnimi režimi vožnje, dočim bo v električnem načinu s polno baterijo mogoče prevoziti do 35 kilometrov in doseči najvišjo hitrost 120 kilometrov na uro. Režim Comfort ponuja optimalno razmerje med dinamičnostjo in varčnostjo in je kot tak namenjen vsakodnevni vožnji, z dometom preko 500 kilometrov (skupaj s polnim rezervoarjem goriva). Sport način bo rezerviran za športno vožnjo, pri kateri bo elektromotor pomagal pospeševati, četrti način pa je Eco Pro. Oblikovno se i8 spogleduje s prvim predstavnikom nove družine, z modelom i3, le, da je oblikovan veliko bolj dinamično, športno in se kot tak ponaša z nizkim težiščem in izredno nizkim koeficientom upora, zgolj 0.26.bmw i8 interior 2 Kljub temu se serijski model po oblikovni plati ni bistveno oddaljil od koncepta. Zaznamujejo ga LED žarometi tako spredaj kot zadaj, kupcem pa bodo med dodatno opremo na voljo »laserski« žarometi, ki naj bi bili 70 odstotkov močnejši od LED in naj bi ponujali povsem belo svetlobo, ki je prijazna očem. BMW i8 je 2+2 »copue«, kar pomeni, da je v notranjosti prostora za štiri potnike, s tem, da je prostor na zadnjih sedežih malce okrnjen. Za njimi se namreč nahaja bencinski motor in generator, baterija je nameščena pod sredinsko konzolo, rezervoar goriva pa pod zadnjimi sedeži.bmw i8 exterior Takšna konfiguracija je zaslužena za skoraj popolno razporeditev teže 50-50. Kljub bencinskemu motorju novinec ne bo močno onesnaževal okolja, saj bo v ozračje izpustil skromnih 25 g/km CO2 emisij, kot navajajo pri BMW-ju. Cene v Frankfurtu še niso razkrili, vendar se pričakuje, da bo le ta višje od 100.000 evrov.

{youtube}m3JAtvsqfF8{/youtube}

{gallery}hibridi/predstavitve/bmw/i8/galerija{/gallery}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *