Test: Toyota Yaris Hybrid

toyota yaris hybridZaradi razvijajoče se tehnologije je nakupna cena hibridnega avtomobila kar precej višja od primerljivih bencinskih ali dizelskih modelov. Kljub temu pa vedno obstaja en avtomobil, ki je najcenejši. Med hibridi je to Toyota Yaris Hybrid, ki je na ceste zapeljal v letošnjem letu. Kako je Toyoti uspelo celoten hibridni pogon spraviti v majhnega Yarisa, smo morali preveriti, zato smo Yaris Hybrida zapeljali na test.

toyota yaris hybrid

toyota yaris hybridZaradi razvijajoče se tehnologije je nakupna cena hibridnega avtomobila kar precej višja od primerljivih bencinskih ali dizelskih modelov. Kljub temu pa vedno obstaja en avtomobil, ki je najcenejši. Med hibridi je to Toyota Yaris Hybrid, ki je na ceste zapeljal v letošnjem letu. Kako je Toyoti uspelo celoten hibridni pogon spraviti v majhnega Yarisa, smo morali preveriti, zato smo Yaris Hybrida zapeljali na test.

Tisti, ki se zadnji dve leti odločajo za nakup novega avtomobila imajo na trgu vse več modelov s hibridnim pogonom. Ta tehnologija je v pravem razcvetu, vendar ko povprečen človek razmišlja o nakupu takšnega vozila se največkrat zatakne pri ceni. Zaradi razvijajoče se tehnologije je nakupna cena hibridnega avtomobila kar precej višja od primerljivih bencinskih ali dizelskih modelov. Kljub temu pa vedno obstaja en avtomobil, ki je najcenejši. Med hibridi je to Toyota Yaris Hybrid, ki je na ceste zapeljal v letošnjem letu. Kako je Toyoti uspelo celoten hibridni pogon spraviti v majhnega Yarisa, smo morali preveriti, zato smo Yaris Hybrida zapeljali na test.toyota yaris hybrid Pogled po tehničnih karakteristikah hibridnega Yarisa razkrije, da je ta avtomobil prvi Toyotin model pri katerem so zmanjšali hibridni pogon Hybrid Synergy Drive, da bi dosegli največjo učinkovitost, brez kompromisov pri prostoru v notranjosti. Vsaka ključna komponenta HSD pogona je bila tako pomanjšana v dimenzijah, kar je posledično doprineslo še k nižji masi celotnega pogona.

Pogonski sklop tako sestavlja 1.5-litrski bencinski motor, katerega motorni blok temelji na tistem iz druge generacije Priusa, vendar je bil v celoti predrugačen (70 odstotkov komponent motorja je novih ali spremenjenih). Je za 50 mm krajši in 17 kilogramov lažji od 1.8-litrskega, ki ga srečamo v ostalih Toyotinih hibridih.toyota yaris hybrid Tako nov bencinski motor razvije 55 kW (74 KM) moči pri 4,800 vrtljajih in najvišji navor 111 Nm med 3,600 in 4,400 vrtljaji v minuti.  Pomanjšan je bil tudi E-CVT elektronski brezstopenjski menjalnik, električni motor pa je za 11 kilogramov lažji od tistega v Aurisu. Le ta razvije največ 45 kW moči in 169 Nm navora med pospeševanjem.

Za skladiščenje električne energije skrbi pomanjšana 144 V nikelj-metal hibridna baterija, ki jo sestavlja 120 celic (v Aurisu 168), povezanih v dvajset modulov. Tako hibridni pogon skupaj ponudi 74 kW (100 KM) moči, kar zadostuje za pospešek od 0 do 100 km/h v 11.8 sekunde in najvišjo hitrost 165 km/h. Pri Toyoti navajajo, da je izpust CO2 emisij zgolj 79 g/km.toyota yaris hybrid Yaris Hybrid povzema oblikovalske poteze tretje generacije standardnega Yarisa,kljub temu pa se hibrid od drugih Yarisov ločuje po bolj ekskluzivni in aerodinamični zunanjosti, ki ji res ne gre očitati ničesar. Zunanja podobna je agresivna, športna, vse tri hibridne različice pa premorejo tudi zadnje in dnevne žaromete, ki svetijo v tehniki LED.

Naš testni Yaris Hybrid je premogel najvišjo stopnjo opreme Sport, ki vključuje tudi 16-palčna platišča. Skupaj z izjemno lepo perla belo barvo in črno panoramsko streho je ta avtomobil pravi mestni postavljač. Hibridnega Yarisa boste prepoznali tudi po modro obarvanem Toyotinem logotipu na maski in zadku vozila.thumb_toyota_yaris_hybrid_9 Pri prvem vstopu v notranjost Yaris Hybrida smo bili malce zmedeni. Ali smo se usedli v pravo vozilo? V Yarisa? Oprema v notranjosti enostavno navdušuje. Seveda je za to potrebno odšteti nekaj denarja, vendar vam povemo, se izplača. Lahko bi rekli, da ima Yaris Hybrid v notranjosti vse kar imajo veliki.

Sedeži so po sredini odeti v tkanino, v stranskih oporah pa v usnje, ki je sešito z modro obarvanimi šivi, ponujajo pa veliko udobja tudi pri daljših vožnjah. Čeprav na zadnjih sedeži prostora ni ravno v izobilju, bosta dva odrasla potnika sedela brez težav, sopotnik spredaj pa bo užival v prostornosti v predelu kolen. Tukaj tudi dolgini ne bodo imeli večjih težav.thumb_toyota_yaris_hybrid_10 K občutku večje prostornosti in svetlosti v notranjosti zagotovo pripomore še panoramska streha. Voznik avtomobil upravlja s športnim, trikrakim volanskim obročem, ki je prav tako kot sedeži, odet v usnje z modrimi šivi in premore še gumbe za nadzor avdio sistema in mobilnega telefona.

Posebno pohvalo si zasluži tudi instrumentna plošča za volanom, katero sestavljajo trije analogni števci skupaj z digitalnim potovalnim računalnikom. Skrajno levo se nahaja prikazovalnik učinkovitosti vožnje, ki nadomešča merilnik vrtljajev, na sredini je velik števec hitrosti z vključenim digitalnim prikazovalnikom in na desni strani še analogni prikazovalnik količine goriva. Pohvalo si ta del zasluži predvsem zaradi preglednosti, modra osvetlitev, ki je rezervirana samo za hibridno različico, pa je zgolj pika na “i”.thumb_toyota_yaris_hybrid_11 Sredinska konzola je minimalistično oblikovana, prav taka kot mora biti v avtomobilu B segmenta. Sestavlja jo 6.1-palčni na dotik občutljiv zaslon preko katerega upravljamo z AM/FM radiem, CD/MP3 predvajalnikom in z mobilnim telefonom, ki ga povežemo s pomočjo Bluetootha. Vmesnik Toyota Touch prikazuje tudi funkcijo Hybrid Energy Monitor, ki prikazuje pretok energije v realnem času in podatke o povprečni porabi goriva na minuto za zadnjih 15 minut in čas vožnje od zadnjega zagona vozila.

Ker smo testirali Yaris Hybrida z najvišjo stopnjo opreme je bila tu še navigacija Toyota Touch & Go, ki se je izkazala za zanesljivo in precej natančno. Upravljanje z vmesnikom je enostavno, pri tem pa so nam v pomoč tudi stranski gumbi za hiter dostop do določenih menijev. Pod zaslonom se nahaja še nekaj gumbov za upravljanje z dvopodročno klimatsko napravo, katerih kvaliteta preseneča. Na splošno je notranjost kvalitetna in lahko rečemo, da na določenih področjih prekaša razred v katerega Yaris sodi.thumb_toyota_yaris_hybrid_5 Žal pa ne moremo spregledati enega in tudi največjega oblikovalskega spodrsljaja znotraj Yarisa. To sta gumba EV in Eco, ki se nahajata na nizko postavljeni plastični konzoli med sedežema. Preklapljanje med Eco in Normal načinom še ni tako nerodno, kot pa vklapljanje EV načina, saj se gumb skriva skorajda pod ročico parkirne zavore, zato je med vožnjo potrebna zadostna mera previdnosti, da pritisnemo pravi gumb.

Sicer se po nekaj dneh privadite, vendar “sklanjanje” do gumbov malce kvari celotno uporabniško izkušnjo. Prtljažni prostor je primeren razredu avtomobila, ker pa je baterija nameščena pod zadnjimi sedeži, je vanj še vedno mogoče spraviti 286 litrov prtljage, tako kot pri klasičnemu Yarisu.thumb_toyota_yaris_hybrid_4 Toyota Yaris Hybrid s svojimi lastnostmi sodi v mesto bolj kot katerikoli drug Toyotin hibridni avtomobil. Vožnja z njim je prijetna in udobna. Da mu je mesto pisano na kožo nam pove tudi podatek, da je njegov obračalni krog samo 4.6 metra, vsa manevriranja v urbanih središčih pa olajša še elektronski volanski sistem, ki voznika za nekaj občutka sicer prikrajša pri hitrejši vožnji, ter vzvratna kamera (del opreme Sport).

V avtomobilu takšnega razreda je 74 kW zadostna mera moči, ki se jo še kako občuti med vožnjo. Če imamo izbran režim vožnje Normal, je Yaris Hybrid prav živahna igračka, ki se ne brani nekoliko hitrejše vožnje skozi zavoje. Pri priganjanju sicer bencinski motor postane glasen, kar ne bo ravno navdušilo tistih, ki stavijo na udobje, vendar je tako ali tako smotrno ta avtomobil voziti v načinu Eco. V tem režimu stopalka za plin postane manj odzivna, sistem pa optimizira tudi delovanje klimatske naprave, da bi bila poraba goriva karseda nizka.thumb_yaris_hybrid_12Toyota sicer obljublja, da bo poraba v mestu okoli 3.1 litra na 100 kilometrov, kombinirana povprečna pa 3.5l/100 km. No, v praksi nam je uspelo samo enkrat doseči porabo 3.7l/100 km vendar je potrebno poudariti, da to z izjemno previdno vožnjo, kjer smo neprestano tudi ročno vklapljali EV način in vozili nekoliko pod omejitvami.

Na testnem krogu ob normalni vožnji, ki vključuje tako vožnjo po mestu, izven mesta in po avtocesti pa se je povprečna poraba gibala okoli 4.7 litra na 100 kilometrov. Če pogledamo, da ima hibridni Yaris 1,5-litrski motor s 73 kW moči in da klasični Yaris z 1,33-litrskim bencinskim motorjem v povprečju porabi med sedem in osem litri na 100 kilometrov, je poraba hibrida zagotovo dosežek, vendar za vsaj liter in pol višja kot sicer obljublja tovarna.thumb_toyota_yaris_hybrid_3 Na splošno pa se je pogonski sklop Hybrid Synergy Drive zopet izkazal za odličnega v praksi. Preklapljanja med bencinskim in električnim motorjem skoraj ni mogoče zaznati, način EV pa dovoljuje, da v idealnih pogojih samo na elektriko vozimo do 60 kilometrov na uro. Za to je sicer potrebna velika mera previdnosti, med običajno vožnjo pa bo sistem bencinski motor vključil pri okoli 45 km/h. Baterija ima sicer dovolj kapacitete, da v načinu EV lahko peljemo do dva kilometra, vendar bo v praksi to skoraj nemogoče, saj se bo v dveh kilometrih zagotovo vključil tudi bencinski motor pa ne zaradi pomanjkanja električne energije, ampak nas bodo v nekoliko bolj dinamično pospeševanje prisilili drugi vozniki.

Med vožnjo bomo tudi redko izpraznili baterijo, saj se slednja zaradi dobre regeneracije napolni relativno hitro, še dodatno zalogo energije pa lahko pridobimo z uporabo funkcije Break na menjalniku. Ta v vožnji svojo nalogo opravlja odlično in uglajeno sodeluje z motorjema.thumb_toyota_yaris_hybrid_6 V uvodu smo zapisali, da je Yaris Hybrid najcenejši hibrid, ki je trenutno v prodaji. Nismo pa razkrili koliko pravzaprav stane. Za vstopno različico Yaris Luna Hibrid je potrebno odšteti 16.300 evrov. Čeprav že osnovna verzija premore nekaj opreme (LED dnevne luči, 7 zračnih blazin, dvopodročna samodejna klimatska naprava,…) pa sta na voljo še različica Yaris Sol Hibrid, ki stane 17.600 evrov, ter najdražji in najbolj opremljeni Yaris Sport Hibrid (testno vozilo), ki ga cenijo na 19.000 evrov.

Tako je tudi najbolj opremljeni Yaris pod magično mejo dvajset evrskih tisočakov, s čimer si je prislužil naziv najcenejšega hibrida. Ne smemo pa tega dejstva povezovati s kvaliteto ali opremljenostjo – tu Yaris zares blesti v svojem razredu.thumb_toyota_yaris_hybrid_13 Če pogledamo pod črto je Yaris Hybrid odličen vsakodnevni avtomobil pri katerem zaradi vgradnje hibridnega pogona niso okrnili njegove prostornosti. Sama integracija HSD komponent jim je uspela z odliko, saj uporabnik tega, razen na tehtnici, ne bo opazil. Velja pa še omeniti, da Toyota kot prva v segmentu B vozil ponuja Yarisa s tremi različnimi pogoni; bencinskim, dizelskim in hibridnim. Če vam denarnica dopušča, vam brez zadržkov priporočamo hibrida.

plusHvalimo minusGrajamo
– poraba
– oprema
– oblika
– nepraktična postavitev EV in ECO gumbov

{gallery}hibridi/testi/yaris_hybrid/galerija{/gallery}

Foto: Primož Bric

yaris_teaser Katalog vozil: Toyota Yaris Hybrid

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *