Test: Toyota Prius Plug-In Hybrid

priuspiToyota Prius je po vseh statistikah najbolj prodajan hibrid na svetu in zato ni presenetljivo, da japonski proizvajalec želi model še izboljšati in prepričati še širši krog kupcev. Tako je v njihovih razvojnih oddelkih nastal novi Prius Plug-In, katerega smo zapeljali na test.

priuspi

priuspiToyota Prius je po vseh statistikah najbolj prodajan hibrid na svetu in zato ni presenetljivo, da japonski proizvajalec želi model še izboljšati in prepričati še širši krog kupcev. Tako je v njihovih razvojnih oddelkih nastal novi Prius Plug-In, katerega smo zapeljali na test.

Toyota Prius je po vseh statistikah najbolj prodajan hibrid na svetu in zato ni presenetljivo, da japonski proizvajalec želi model še izboljšati in prepričati še širši krog kupcev. Tako je v njihovih razvojnih oddelkih nastal novi Prius Plug-In, katerega smo zapeljali na test.thumb_DSC_0964Sicer boste na prvi pogled klasičnega hibridnega Priusa težko ločili od različice Plug-In, saj sta oblikovno enaka, ločuje ju predvsem dodatna odprtina pred sprednjim blatnikom na Plug-Inu, pod pokrovom katere se skriva vtičnica za polnjenje. Torej, največ sprememb se skriva v drobovju avtomobila. Kot že ime pove je Prius Plug-Ina mogoče polniti preko klasične gospodinjske vtičnice, saj ima ta model litij-ionske baterije.

Pri Toyoti pravijo, da polnjenje traja eno uro in pol, prednost Plug-Ina pa tiči predvsem v tem, da tovrstna lastnost podaljšuje doseg vozila v električnem načinu iz dveh kilometrov, kolikor je sposoben peljati klasičen Prius, na 25 kilometrov. Naš testni avtomobil je bil prototip, ki se od serijske različice razlikuje po nekoliko manjšem dometu v EV načinu, nekoliko manjšem prtljažnem prostoru in po manj načinih vožnje. Pri serijski različici lahko polno baterijo prihranite za kasnejšo vožnjo po mestu, denimo.thumb_DSC_1078Toyota ni spreminjala uspešnega recepta za hibridni sistem in tudi v Prius Plug-Inu obdržala kombinacijo štirivaljnega, 1,8-litrskega bencinskega motorja, ki razvije 73 kW in 142 Nm navora, v kombinaciji z elektromotorjem, ki premore 60 kW moči in 207 Nm navora. Moč se na sprednji kolesni par prenaša preko, v vožnji odličnega, samodejnega brezstopenjskega (CVT) menjalnika.

Največja sprememba je torej baterija, saj so nikelj-metal hibridno nadomestili z na novo razvito litij-ionsko baterijo kapacitete 4.4 kWh, ki vozilu omogoča domet v električnem načinu do 25 kilometrov. Baterija se nahaja na dnu prtljažnega prostora, inženirjem pa jo je uspelo zmanjšati toliko, da namesto 201 litra, zasede le 87 litrov prostora in tehta zgolj 80 kilogramov. Rezultat tega je, da Prius Plug-In tehta zgolj 55 kilogramov več od standardnega Priusa, saj masa praznega vozila znaša 1,425 kilogramov.thumb_DSC_0971Skupna moč znaša okroglih 100 kW, kar je več kot dovolj za vsakdanjo vožnjo. Športnih lastnosti polnilni Prius res nima, saj tudi ni namenjen takšni vožnji, kljub temu pa je moči dovolj, da od 0 do 100 km/h pospeši v 11,4 sekunde, z njim pa se je mogoče peljati največ 180 kilometrov na uro.

Tovarna navaja, da so porabo v primerjavi s klasičnim hibridnim Priusom znižali za 45 odstotkov, saj naj bi v kombinirani vožnji Plug-In porabil 2,1 litra goriva na 100 kilometrov z izpustom 49 g/km CO2 emisij, v hibridnem načinu po ciklu ECE pa 3,7 litra in 85 g/km izpustom škodljivih plinov. Številke so navdušujoče in tudi v praksi realna poraba ne odstopa veliko od tovarniške, več o tem pa kasneje. 

Kot smo že omenili se oblikovno od klasičnega skorajda ne razlikuje, ločilu ju boste zgolj po majhnih detajlih. Zadnja generacija Priusa je oblikovno močno napredovala. Oblikovne poteze so sodobne, nekoliko bolj ostre, da ustvarjajo aerodinamično obliko z nizkim koeficientom upora (Cd 0.25). Obenem je oblika še vedno dovolj zadržana, da na cesti s tem avtomobilom ne boste izstopali.thumb_DSC_1117V notranjosti navdušuje predvsem prostornost, občutek velike potniške kabine pa ustvarja premišljena kombinacija svetlih barv. Materiali (plastika) niso najvišje kakovosti, zato je ob močnejšem pritisku nanjo mogoče slišati značilno pokanje, vendar to ni avtomobil srednjega visokega razreda, zato takšne kvalitete tudi ne gre pričakovati. Bolj pomembna je funkcionalnost in udobje.

Udobnost smo preizkusili na daljši vožnji in lahko potrdimo, da so sedeži izjemno udobni (voznikov z napihljivim ledvenim delom), položaj za volanom voznika na utruja in nudi dovolj preglednosti nad cestiščem, manevriranje in parkiranje pa olajša še vzvratna kamera. Malo kritike si zasluži sam volanski obroč. Dva kraka postavljena navpično iz plastike motita prijem, če vozimo bolj sproščeno, ne ravno po pravilih iz avtošole (roke “deset do dveh”).thumb_DSC_1120Na samem volanu najdemo gumbe za nadzor avdio sistema in telefona, ter upravljanje potovalnega računalnika, ki pa se ne nahaja tik za volanom, ampak so merilniki postavljeni visoko na sredini armaturne plošče. S potovalnim računalnikom upravljamo preko gumbov na volanu in ker je teh veliko se sprva zdi, da bo to težavno opravilo, ki bo zahtevalo preusmerjanje pozornosti iz ceste na volanski obroč. Vendar v praksi temu ni tako.

Toyota je to rešila s preprostim sistemom “prekrivanja” – to pomeni, da ko se narahlo dotaknemo gumba na volanu, se na potovalnem računalniku v prosojni obliki prikažejo gumbi, tisti katerega smo pritisnili pa se obarva oranžno. Tako vedno vemo kaj smo pritisnili in po nekajdnevni uporabi je dovolj le bežen pogled, da vemo ali smo povečali glasnost, izbrali dnevne kilometre in podobno. Skratka, preprosta a učinkovita rešitev.thumb_DSC_0996Večino časa pa bo voznik upravljal z zaslonom na sredinski konzoli. Za razliko od tistega v Lexusu CT 200h, je pri Prius Plug-Inu le ta občutljiv na dotik, kar močno olajša in predvsem pohitri delo z informacijsko-zabavnim sistemom. Meniji so zelo preprosti za upravljanje in ponujajo vse potrebne informacije o vozilu, navigacijskem in avdio sistemu ter klimatski napravi. Pri samem oblikovanju uporabniškega vmesnika pa imajo oblikovalci še dovolj prostora za izboljšave, v kakšnem od prihodnjih modelov.

Čeprav je sredinska konzola dvignjena visoko, tako, da je ročica menjalnika in elektronska parkirna zavora vedno pri roki, se pod njo skriva majhen odlagalni prostor. In nikakor ne razumemo kaj so imeli v mislih snovalci, ko so gumbe za vklop gretja sedežev postavili v ta prostor, ki je med vožnjo nekoliko težje dosegljiv. Prostora na celotni sredinski konzoli za dva dodatna gumba je namreč več kot dovolj.thumb_DSC_1066Sedaj pa k bistvu. K vožnji. Naš testni Prius Plug-In je imel tri načine vožnje – ECO, normal in sport. Med vožnjo se različni režimi občutijo že na samem pedalu plina, saj je v “eco” načinu le ta najbolj neodziven pri dodajanju plina, medtem, ko je v načinu “sport” pedalka tako odzivna, da je skoraj nemogoče voziti avtomobil tako, da varčujemo z energijo.

Med normalno vožnjo je polnilni Prius zelo tih, med vožnjo na elektriko boste uživali v popolni tišini (razen zvoka, ki ga proizvajajo pnevmatike), vendar se zgodba nekoliko spremeni, ko avtomobil silimo k pospeševanju. Ko presežemo “Eco” zmožnosti avtomobila in se bencinski motor zavrti v višje obrate, le ta postane nekoliko preglasen za sicer tako umirjen in udoben avtomobil. Vendar pa je ta lastnost skupna vsem modelom, v katerih teče bencinski 1,8-litrski motor.thumb_DSC_1075Prius Plug-In med vožnjo sicer deluje zelo skromno, vendar pri polnem pospeševanju kar preseneti z močjo in navorom, ki ga ponudi tako, da brez težav prehitevamo. Med vožnjo je mogoče takoj opaziti odličen CVT menjalnik, ki omogoča lahkotno pretikanje in uporabo funkcije B (“break”).

Uporaba slednje funkcije pa kaj kmalu lahko postane zelo obsesivna, ker avtomobil s tako izredno nizko porabo kar sili voznika, da jo s pozicijo “break” na menjalniku še dodatno znižuje pri vsakem zmanjševanju hitrosti; približevanju križišču, spuščanju po klancih navzdol, dohitevanju pred nami vozečega vozila …thumb_DSC_0947Omenili smo nizko porabo. Da, tu Prius Plug-In zares blesti in podatki, ki jih navaja tovarna so v praksi skoraj povsem točni. Da bi se prepričali, smo se odpravili na nekoliko daljšo pot. Povprečna poraba na 890 kilometrski razdalji je znašala natanko 3,7 litra na 100 prevoženih kilometrov. Od tega smo 280 kilometrov prevozili po avtocesti, 575 kilometrov izven mesta in po samem urbanem središču 35 kilometrov. Ob tem je treba upoštevati, da nam je na poti uspelo petkrat napolniti baterijo, kar pomeni, da smo od skupaj 890 kilometrov, 115 kilometrov prevozili na elektriko oziroma ničelno porabo goriva. 

S povsem polno baterijo nam je uspelo na tej prototipni različici Priusa Plug-In prevoziti 22,3 kilometra, brez uporabe funkcije “break” na menjalniku. Nato smo obrnili in povsem enako pot, z enakimi okoljskimi dejavniki, prevozili še z uporabo funkcije “B” (pri vsakem zmanjševanju hitrosti). Tako smo domet v električnem načinu podaljšali na skupaj 24,8 kilometra, kar pa je skoraj natanko toliko kot je mogoče prevoziti s serijsko različico.thumb_DSC_1085Velika prednost tega polnilnega hibrida v primerjavi s popolnoma električnimi avtomobili je hitra napolnjenost baterije. Za to je potrebna ura in pol polnjenja preko klasične vtičnice. Natanko toliko, kot navaja tovarna.  Naša poraba skozi celoten cikel 890 kilometrskega preizkušanja se je gibala okoli 4,2 l/100 km na avtocesti, v mestu 3,8 l/100 km in izven mesta 3,4 l/100 km.

Pri preračunavanju to pomeni, da če bi s popolnoma napolnjeno baterijo zapeljali na avtocesto in prevozili samo 100 kilometrov, bi poraba znašala 3,2 litra. Če bi 100 kilometrov vozili po mestu bi se poraba gibala okoli 2,9 litra oziroma izven mesta (100 kilometrov vožnje s polno baterijo) 2,6 litra. Za te številke lahko Toyoti le citiramo znane besede nekdanjega selektorja slovenske nogometne reprezentance – “Kapo dol!”thumb_DSC_0961Ko se s tem avtomobilom spoznavaš nekaj časa ga preprosto vzljubiš. Ob takšni porabi pa je nasmešek na obrazu neizbežen in bi se kar vozil in vozil. To je zagotovo avtomobil pisan na kožo tistim, ki dnevno prevozijo veliko kilometrov, zaradi stroškov z gorivom pa se ne želijo odpovedati kakšnemu vikend izletu. S Priusom Plug-In Hybrid bo nabiranje kilometrov udobno, varčno, ekološko in tudi zabavno.

OPOZORILO: kupci Toyote Prius Plug-In Hybrid so upravičeni do subvencije za nakup električnih in hibridnih vozil in sicer v višini 4.000 evrov. Tako je za Toyoto Prius Plug-In Executive, ki brez subvencije stane 41.300 evrov, potrebno odšteti 37.430 evrov, kar bistveno poceni avtomobil. Poleg izjemne porabe, bo to morda pomemben faktor pri odločanju o nakupu. thumb_DSC_0958To pomeni, da je od klasičnega Priusa z najvišjo stopnjo opreme (Executive) dražji 10.400 evrov oziroma, če upoštevamo vključeno subvencijo, potem 6.400 evrov. Čeprav ni med najcenejšimi, kljub temu verjamemo, da se bo veliko število potencialnih kupcev klasične različice odločilo za polnilnega hibrida, ko bodo preračunali prihranke pri porabi goriva.

plusHvalimo minusGrajamo
– poraba
– menjalnik
– preprosta uporaba

– cena
– nekoliko ceneni materiali v notranjosti

{gallery}hibridi/testi/prius_plugin/galerija{/gallery}

Foto: Primož Bric 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *