Test: Audi Q5 Hybrid

audi g5 hybridNa test smo zapeljali hibridno izpeljanko Audij-jevega športnega terenca Q5 Hybrid. Edina težava je bila v obliki slabega vremena skozi vse dni preizkušanja, kljub temu pa smo avtomobil spoznali do te mere, da lahko podamo mnenje. Potrebno je poudariti, da to ni avto za tiste, ki iščete najbolj varčno vozilo in okolju prijazno vozilo. Je za tiste, ki iščete zmogljive SUV-a. In za tiste s precej debelimi denarnicami.

audi g5 hybrid

audi g5 hybridNa test smo zapeljali hibridno izpeljanko Audij-jevega športnega terenca Q5 Hybrid. Edina težava je bila v obliki slabega vremena skozi vse dni preizkušanja, kljub temu pa smo avtomobil spoznali do te mere, da lahko podamo mnenje. Potrebno je poudariti, da to ni avto za tiste, ki iščete najbolj varčno vozilo in okolju prijazno vozilo. Je za tiste, ki iščete zmogljive SUV-a. In za tiste s precej debelimi denarnicami.

Na test smo zapeljali hibridno izpeljanko Audij-jevega športnega terenca Q5 Hybrid. Edina težava je bila v obliki slabega vremena skozi vse dni preizkušanja, kljub temu pa smo avtomobil spoznali do te mere, da lahko podamo mnenje. Potrebno je poudariti, da to ni avto za tiste, ki iščete najbolj varčno vozilo in okolju prijazno vozilo. Je za tiste, ki iščete zmogljive SUV-a. In za tiste s precej debelimi denarnicami, seveda.audi g5 hybrid Ključ zmogljivosti tega terenca, ki so mimogrede, izjemno dobre, se skriva pod motornim pokrovom. Audi se je pri tem hibridu odločil za vzporedni hibridni pogon, kar pomeni, da osnovno nalogo opravlja štirivaljni bencinski TFSI motor, ki je podprt s turbopolnilnikom. Delovna prostornina znaša 1984 kubičnih centimetrov (2.0 TFSI), motor pa razvije največjo moč 155 kW (211 KM) med 4,300 in 6,000 vrtljaji, ter 350 Nm navora

Moč se prenaša preko samodejnega osemstopenjskega tiptronic menjalnika, v katerega ohišje je vgrajen elektromotor s 40 kW in 210 Nm navora. Tako sta oba motorja in menjalnik na isti gredi. Kot že pove oznaka quattro ima Q5 Hybrid stalni štirikolesni pogon, moč pa se iz obeh motorjev prenaša na vsa štiri kolesa preko sredinskega diferenciala. Na dnu prtljažnega prostora se skriva še litij-ionska baterija z zmogljivostjo 1,3 kWh, iz katere se napaja elektromotor.audi g5 hybridKot tak, Audi Q5 Hybrid vozniku postreže z največjo skupno močjo 180 kW in 480 Nm navora, zato smo na začetku omenili, da je to SUV za tiste, ki želijo zmogljiv avtomobil. Tovarniški podatki navajajo pospešek od 0 do 100 km/h v 7,1 sekundi in temu podatku verjamemo, saj nas Q5 Hybrid ob pritisku stopalke za plin do konca, resnično “izstreli”. Manj pa verjamemo podatku o porabi goriva, ki jo tovarna navaja kot 6,9 litra na 100 kilometrov. V praksi te porabe nismo dosegli, več pa v nadaljevanju. Skupni izpust CO2 emisij je 159 gramov na prevoženi kilometer. 

Oblikovno se hibridna različica Q5 od klasičnega ne razlikuje kaj dosti. Ločili ju boste predvsem po napisih “hybrid” na sprednjih stranskih blatnikih in na zadku, ter po velikih, posebej za hibrida oblikovanih, platiščih. Hibrid je tudi nekoliko nižji od klasične Q-petice in sicer za dva centimetra, za boljšo aerodinamiko oziroma nižji koeficient upora, ki je pri tem avtomobilu 0,32. Da gre za avtomobil s katerim ne gre zobati češenj na cesti, nakazujeta tudi dve izpušni cevi na zadku, ki nista skriti tako kot je to značilno pri dizelskih modelih.audi g5 hybridNotranjost je značilno Audi-jeva. Materiali so kvalitetni, prijetni na otip, položaj za volanom pa odličen. Tudi na drugih sedežih udobja in prostora ne manjka. Voznik informacije o vožnji prebira na armaturni plošči, ki jo sestavlja analogni merilnik hitrosti, manjši sredinski zaslon s potovalnim računalnikom in merilnik učinkovitosti vožnje, ki v hibridu zamenjuje merilnik vrtljajev, ki pa bi bil v vozilu s takšno zalogo kilovatov, dobrodošel.audi g5 hybridPoleg armaturne plošče je tu še zaslon na osrednji konzoli z vmesnikom MMI, preko katerega upravljamo z avdio in navigacijskim sistemom, klimatsko napravo in nekaterimi funkcijami vozila. Vmesnik je prenovljen in kot tak bolj pregleden in prijazen za uporabo. Tu so vozniku postreženi tudi podatki o hibridnem pogonu, kot denimo pretok energije. Čeprav je baterija nameščena na dnu prtljažnega prostora in tako odvzame 80 litrov prostornine, je prevažanju prtljage še vedno na voljo 460 litrov prostoraaudi g5 hybridVožnja z Audi-jem Q5 Hybrid je takšna kot se od športnega terenca pričakuje, udobna, kljub temu pa nas je pri nečem pozitivno presenetil. In to so hitreje odpeljani zavoji. V teh je Q5 Hybrid suveren in jih odpelje brez zadržkov. Če v zavoj pripeljemo nekoliko prehitro in ni prostora za zaviranje, bo situacijo reševal stalni štirikolesni pogon quattro, ki svoje delo opravi z odliko.

Poleg odlične šasije je prav quattro zaslužen, da je Q5 v zavojih tako stabilen in miren. Pri agresivni vožnji presenetijo zavore, ki tudi pri visokih hitrostih nudijo odlično zavorno moč, zato ni potrebno posebej poudarjati, da svoje delo opravljajo odlično tudi med normalno vožnjo.audi g5 hybridSeveda je za nas najbolj pomemben hibridni pogon, vendar kot smo že poudarili na začetku, ta v Q5 Hybridu ni zato, da bi tega SUV-a uvrščal med najvarčnejše hibride. Kljub temu, da za kakšne tri litre zniža porabo, so ga Nemci vgradili predvsem zaradi zmogljivosti, poraba pa je primerna moči in teži avtomobila.

Na našem testu je v povprečju popil 10 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov, ob zelo previdni vožnji, ki vključuje tudi uporabo EV funkcije (ročni vklop) pa smo zabeležili najnižjo porabo natančno sedem litrov. Vendar verjemite, na potovalnem računalniku boste to številko videli malokrat. Glede na to, da ima avtomobil petnajst kilogramov manj kot dve toni in 180 kW je to dobra poraba.

Brez elektromotorja oziroma hibridnega sistema bi se povprečna poraba zagotovo gibala okoli dvanajst ali trinajst litrov na sto prevoženih kilometrov. No, če boste Q5 Hybrida vozili z zelo težko nogo, kjer sicer zares blesti, bo poraba presegla tudi 13,5 litra.audi g5 hybrid Vse kar bi si od hibridnega Q5 želeli je za vsaj nekaj kilometrov večji domet v električnem načinu. Ta se sicer odlično obnese v mestu, kjer pa s pomočjo elektrike iz litij-onske baterije lahko prevozimo malo manj kot dva kilometra, ne smemo pa preseči hitrosti 55 km/h, saj se takrat vklopi bencinski motor.

Za tiste, ki bodo prvič sedli v hibrida in si bodo izbrali Q5 Hybrida, bo morda malce nenavaden zagon. Ko vtaknemo ključ (pravzaprav gre samo za “obesek”) v režo in pritisnemo nanj, dobimo obvestilo “ready” kar pomeni, da je avtomobil pripravljen za vožnjo. Nobenega zagona motorja, nič. V štartu, če je baterija seveda dovolj polna, hibridni Q5 deluje zgolj na elektriko. Ko potrošimo celotno zalogo električne energije sistem skoraj neopazno preklopi na bencinski motor, zahvaljujoč dobri regeneraciji pa se baterija razmeroma hitro zopet napolni. Električni način nato lahko aktiviramo s pomočjo gumba EV na sredinski konzoli.audi g5 hybrid Osemstopenjski samodejni menjalnik ima klasično “D” funkcijo, ki preklaplja med motorjema in tako poskrbi za največji možen domet in karseda “nizko” porabo, ter “S” funkcijo, ki iz obeh motorjev iztisne največji skupen navor in moč. Ko imamo menjalnik v športnem načinu in Q-pet priganjamo se dogaja veliko. Pospeški so za takšen avtomobil res navdušujoči, kot tudi zvok bencinskega motorja, ki nas za razliko od glasnih bencinarjev v bolj umirjenih hibridih, tokrat ni motil. Sicer pa je menjalnik v vožnji odličen, le njegova prestavna ročica bi bila lahko nekoliko manjša. 

Seveda ne moremo mimo “e-boosta” oziroma polja v merilniku učinkovitosti “boost”. Ko merilnik doseže to vrednost, nas Q5 Hybrid razvaja z vsemi 180 kW in celotno zalogo navora. Sistem deluje podobno kot KERS pri formuli 1, ob polni bateriji pa sunek moči traja okoli deset sekund. In prav to je tisti element, ki temu SUV-u omogoča pospešek do sto kilometrov na uro v sedmih sekundah in eni stotinki.audi g5 hybrid Gledano pod črto je Audi Q5 Hybrid odličen avtomobil za tiste, ki stavijo na zmogljivost in nekoliko manj na ekonomično porabo goriva. Kot že rečeno, zaradi hibridnega sistema bo le ta za kakšna dva litra nižja, kot, če bi izbrali klasično različico s tem motorjem. Veliko udobja, tehnologije in hibridni pogon pa terjajo svoj davek pri ceni.audi g5 hybridOsnovna cena za Audi Q5 2.0 TFSI quattro Hybrid znaša 59.500 evrov, avtomobil, ki smo ga prejeli na test in je premogel nekaj dodatne opreme (parkirni sistem spredaj zadaj, dekorativni elementi iz aluminija, Bluetooth vmesnik, tempomat, oblazinjenje design paket blago Micron, senzor za osvetljenost in dež, ksenon plus, paket luči, shranjevalni paket, električno odpiranje in zapiranje, notranje vzvratno ogledalo z avtomatskim zasenčenjem, kolesni vijaki z zaščito proti kraji in vreča za smuči ali snežne deske) pa je stal natanko 67.102,92 evra.

Glede na to, da gre že za avtomobil visokega razreda težko rečemo, da je njegova največja napaka cena, kljub temu pa hibridnega Q5 na naših cestah verjetno ne bomo srečali prav pogosto.

plusHvalimo minusGrajamo
– zmogljivosti
– vozne lastnosti
– štirikolesni pogon quattro
– menjalnik
– cena
– pogrešamo merilnik vrtljajev
– majhen domet v EV načinu

{gallery}hibridi/testi/audi_q5/galerija{/gallery}

Obdelava fotografij: Primož Bric

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *