Domača predstavitev: Toyota Prius Plus, Prius Plug-In in Yaris HSD

bonacaPretekli teden se je na slovenski obali, natančneje v Kopru, odvijal mednarodni salon navtike, karavaninga, zelene energije, turizma in opreme – Bonaca, kjer je Toyota predstavila tri nove hibride na slovenskem tržišču: Toyoto Prius Plus, Prius Plug-In in Yaris HSD.

bonaca

bonacaPretekli teden se je na slovenski obali, natančneje v Kopru, odvijal mednarodni salon navtike, karavaninga, zelene energije, turizma in opreme – Bonaca, kjer je Toyota predstavila tri nove hibride na slovenskem tržišču: Toyoto Prius Plus, Prius Plug-In in Yaris HSD.

Pretekli teden se je na slovenski obali, natančneje v Kopru, odvijal mednarodni salon navtike, karavaninga, zelene energije, turizma in opreme – Bonaca. Salon je svoja vrata odprl že v torek, 18.9.2012 (in ostal odprl do 23.9.2012), ta dan pa je poleg otvoritve potekal še en dogodek – Toyota je Bonaco izkoristila za predstavitev treh novih hibridov, ki so zapeljali na slovenske ceste.thumb_toyotaSpodaj si lahko preberete kratke predstavitve z bistvenimi podatki, v prihodnjih tednih pa si boste lahko prebrali še podrobnejše teste vseh novincev v Toyotini hibridni družini. 

 

Toyota je eden izmed prvih proizvajalcev avtomobilov, ki je pričel z izdelavo hibridnih vozil, izdeluje jih že več kot 14 let, do danes pa so prodali že več kot 4 milijone hibridov. Samo v letu 2012 so prodali 1 milijon hibridnih vozil.

Prednost Toyotinih hibridov je v tem da voznik ni omejen na domet vozila kot pri električnih vozilih, omogoča pa zelo majhno porabo goriva ter 37% manj emisij CO2, 16% manj emisij Nox, obenem pa ni trdih delcev. Znižani so stroški vzdrževanja (zavorne obloge, diski, sklopka, jermena,…) kajti Toyotini hibridi nimajo sklopke, ter 80% zaviranja opravijo z generatorjem, vožnja pa je enostavnejša zahvaljujoč samodejnemu menjalniku.

Življenjska doba akumulatorjev je predvidena da zdrži do konca življenjske dobe vozila, garancija na njihove akumulatorje je 5 let in jo je možno vsako leto podaljševat do 11 leta. Cena Ni-Mh akumulatorja pa ni tako visoka, kot bi pričakovali, saj znaša zgolj 1.500 evrov

Toyota Prius Plus

Zasnovan je z novim litijskim akumulatorjem, ki je vgrajen pod sredinsko konzolo ter je volumensko dosti manjši in lažji kot Ni-Mh baterija, nameščen pa je tam tudi zaradi varnosti. Litijski akumulatorji omogočajo boljši izkoristek med delovanjem pri zaviranju (polnjenje) in vožnji (praznjenje). Baterija je sestavljena iz 56 celic (3,6V), težka je samo 34kg, torej 8kg lažja kot v prejšnjih modelih, kjer je Ni-Mh baterija tehtala 42kg, oddana energija pa je enaka.thumb_prius_plus2 Glavna prednost Toyote Prius Plus je več prostora za prtljago, saj prtljažni prostor sprejme 784 litrov prtljage, ter sedem sedežev v potniški kabini. Doseže lahko hitrost do 165km/h (Prius 180km/h), ter pospeši od  0 do 100 km/h v 11,3s, medtem ko Prius Plug-in v 11,4s, to so pa dosegli z drugačnim razmerjem prenosov, ker je vozilo večje in težje od navadnega Priusa.thumb_prius_plus Znižali so končno hitrost da so pridobili navor, (končno prestavno razmerje 3,7), koeficient zračnega upora pa je le 0,28. Elektromotor ima 60kW in 207Nm navora, najvišja delovna napetost 650V. Poraba goriva je ocenjena na 4,1L/100km, CO2 96g/km, cena pa je malček višja kot 29.000 EUR.

Toyota Prius Plug-In

V primerjavi s klasičnim Priusom, ki ima Ni-Mh baterije, ima novi Prius Plug-In litijske in ga je mogoče polniti preko zunanjega vira energije. Za popolno napolnjenost potrebuje zgolj eno uro in pol polnjenja na klasični 16 amperski vtičnici.

Vgrajen akumulator je sposoben shraniti 4,4 kWh energije in tehta zgolj 80 kilogramov. Vgrajen je v zadnjem delu vozila., ter omogoča vožnjo v električnem načinu do 25 kilometrov, obenem pa v tem načinu doseže tudi 100 km/h. Za 100 prevoženih kilometrov bo porabil 3,7 litra goriva in v ozračje izpustil 85 gramov CO2 emisij na prevoženi kilometer. Na tehtnici pokaže skromnih 1.425 kilogramov.thumb_prius_plugin Poraba goriva se giblje okoli 3,7L/100km, CO2 izpust pa 85g/km. Prius Plug-In brez težav doseže hitrost 180 kilometrov na uro, v primerjavi s klasičnim Priusom pa je pospešek do stotice boljši za eno sekundo. Za to je zasluženo drugačno prestavno razmerje v prenosih (končno prestavno razmerje 3,26) in pa nizek koeficient zračnega upora, zgolj 0,25. Prav tako v električnem načinu doseže 100 km/h.thumb_prius_plugin2 Za vse zainterisirane kupce naj povemo, da je zanj potrebno odšteti 41,300 evrov oziroma z vključeno subvencijo 37,300 evrov. Zanimivo je slednje: pri Toyoti pravijo, da so litijsko baterijo pri Prius Plusu namestili v sredino vozila zaradi varnosti, vendar pa je pri modelu Prius Plug-In nameščena v zadnjem delu, tam kjer je običajno nameščena rezervna pnevmatika. 

Toyota Yaris HSD

Glavna prednost hibridnega Yarisa bo zagotovo njegova cena, saj stane 16,300 evrov, za primerjavo pa naj navedemo ceno klasičnega Yarisa z dizelskim motorjem, 14,890 evrov. To pomeni, da je razlika med njima zgolj 1.410 evrov, za njo pa boste dobili avtomobil, ki se najbolje znajde v urbanih naseljih kjer ima najboljši izkoristek. Poraba goriva znaša 3,5 L/100km, izpust CO2 pa le 79g/km.thumb_yaris_hsd2 Baterija pri Yarisu HSD je nameščena pod zadnjimi sedeži, zaradi česar so bili inženirji primorani nekoliko zmanjšati posodo za gorivo. Ker pa zaradi baterije porabi manj goriva je domet enak. Nikelj-metal hibridna baterija ima 120 celic, ki tvorijo 144 V baterijo z 1 kWh zmogljivostjo.

Baterije so preizkušene, saj so enake kot v Prisusu, s to razliko, da ima manj zaporedno vezanih celic (nižja napetost). Teža mestnega malčka znaša 1,086 kilogramov. Na avtocesti boste z njim brez težav dosegli hitrost 165 km/h in od nič do sto kilometrov na uro pospešili v 11,8 sekunde.thumb_yaris_hsd Vgrajeni motor z močjo 45 kW ponudi 169 Nm navora. Osnova Yarisa HSD je podobna Aurosivi, s tem, da so vse skupaj nekoliko pomanjšali. Tako je bencinski motor za 10 odstotkov manjši, elektromotor in generator sta “shujšala” za 10,7 kilograma, ker sta manjša pa so prihranili za 6 odstotkov prostora. Baterija je na shujševalni kuri izgubila 11 kilogramov in je za 20 odstotkov manjša, inverter pa je za 1,1 kilograma lažji.

Galerija: Toyota Prius Plus
{gallery}hibridi/predstavitve/toyota/bonaca/prius_plus{/gallery}

Galerija: Toyota Prius Plug-In
{gallery}hibridi/predstavitve/toyota/bonaca/prius_plugin{/gallery}

Galerija: Toyota Yaris HSD
{gallery}hibridi/predstavitve/toyota/bonaca/yaris_hsd{/gallery}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *