Audi ustvarja elektronski zvok za električne modele e-tron

 

audi e-soundKot pravijo pri Audiju, bodo njihovi prihodnji modeli iz družine e-tron (serija električnih avtomobilov) skoraj neslišni, saj jih poganja električni motor, zato se je nemški velikan iz Ingolstadta odločil, da bodo razvili elektronski zvok »Audi e-sound«, da bi zagotovili varnost pešcev v urbanih okoljih.

audi e-sound

 

audi e-soundKot pravijo pri Audiju, bodo njihovi prihodnji modeli iz družine e-tron (serija električnih avtomobilov) skoraj neslišni, saj jih poganja električni motor, zato se je nemški velikan iz Ingolstadta odločil, da bodo razvili elektronski zvok »Audi e-sound«, da bi zagotovili varnost pešcev v urbanih okoljih.

Kot pravijo pri Audiju, bodo njihovi prihodnji modeli iz družine e-tron (serija električnih avtomobilov) skoraj neslišni, saj jih poganja električni motor, zato se je nemški velikan iz Ingolstadta odločil, da bodo razvili elektronski zvok »Audi e-sound«, da bi zagotovili varnost pešcev v urbanih okoljih.audi e-sound Na projektu dela Rudolf Halbmeir in njegovo delovno okolje ni ravno tipično za Audijeve inženirje. Na njegovi mizi namreč leži digitalni klavir, dva studijska zvočnika in računalniki s programsko opremo namenjeno mešanju zvokov. Kot pravi akustični inženir Halbmeir je zvok avtomobila podoben glasbi.

Kot pravijo pri Audiju je zvok njihovih avtomobilov poseben saj ne le, da je usklajen, pač pa ponazarja tudi zmogljivost, vrhunsko kvaliteto in ugled Audijevega avtomobila. Kot pojasnjuje Dr. Ralf Kunkel, vodja oddelka za akustiko pri Audiju je dobro oblikovan zvok kompleksen podvig. »Mi smo zbrali veliko strokovnega znanja in izkušenj v preteklih letih. Prav tako smo se naučili, kako širiti prijetne frekvence in zatreti neprijetne zvoke,« še dodaja.

Ker električni motor pogona e-tron ne proizvaja ravno melodičnih zvokov, saj je frekvenca njegovega zvoka zelo visoka, si je Rudolf Halbmeir skupaj s kolegoma Axelom Brombachom in Dr. Larsom Hincrichsenom zadal nalogo, da ustvarijo ušesom prijeten zvok, ki bo obenem tudi varnostni element za druge udeležence v cestnem prometu.

Elektronski zvok je resda umeten, vendar verodostojen, pojasnjujejo pri Audiju. Kot pravi Hinrichsen, strokovnjak za strojno in programsko opremo, kontrolna enota zbira podatke o vrtljajih elektromotorja, hitrost vozila, o prtljagi in druge parametre, ki jih nato uporabi za ustvarjanje elektronskega zvoka. Zvok prihaja iz zvočnika, ki je nameščen na podvozju avtomobila. Čeprav je zvočnik 40-vaten med normalnim delovanjem deluje z petimi do osmimi vati. To naj bi bilo dovolj glasno, da bodo pešci in kolesarji pravočasno slišali približajočega se e-trona.

{youtube}_ObmnVPv_vk{/youtube}

Zaradi določenih predpisov v Ameriki naj bi e-tron elektronski zvok oddajal le do 30 kilometrov na uro, saj naj bi nad to hitrostjo same pnevmatike proizvajale dovolj hrupa. Vendar kot pravi Dr. Kunkel to za njih ni povsem zadovoljivo zato bodo zagotovo povečali zgornjo mejo hitrosti za zvočna opozorila.

Snemanje elektronskega zvoka poteka v posebni, 359 kvadratnih metrov veliki, sobi, ki je obložena s stekleno volno. V njej naj bi stvari zvenele kot na prostem, na sredini pa se nahaja dinamometer, ki služi predvsem za merjenje hrupa vozila med vožnjo, mikrofoni pa nato zbirajo akustične podatke.  Pri Audiju obljubljajo, da je električni zvok za električne visokozmogljive avtomobile šele začetek. Vsak Audi e-tron bo imel svoj zvok, čeprav si bodo med seboj podobni, bo kljub temu vsak edinstven.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *