Predstavitev: Kia Ray EV je prvi korejski električni avtomobil

kiarayevrmKia je predstavila svoj prvi električni avtomobil – Ray EV, temelječ na modelu, ki je v prodajne salone zapeljal pretekli mesec, Ray CUV. Če se je zdelo, da korejski proizvajalec ne kaže zanimanja za električna vozila, so z napovedjo serijske proizvodnje modela Ray EV zagotovo storili prelomni korak v zgodovini podjetja in tako optimistično pričakujemo, da bodo v letu 2012 napovedali še kakšen električno gnan model, ki bi bil na voljo tudi v Evropi.

kiarayevrm

kiarayevrmKia je predstavila svoj prvi električni avtomobil – Ray EV, temelječ na modelu, ki je v prodajne salone zapeljal pretekli mesec, Ray CUV. Če se je zdelo, da korejski proizvajalec ne kaže zanimanja za električna vozila, so z napovedjo serijske proizvodnje modela Ray EV zagotovo storili prelomni korak v zgodovini podjetja in tako optimistično pričakujemo, da bodo v letu 2012 napovedali še kakšen električno gnan model, ki bi bil na voljo tudi v Evropi.

Kia je predstavila svoj prvi električni avtomobil – Ray EV, temelječ na modelu, ki je v prodajne salone zapeljal pretekli mesec, Ray CUV. Če se je zdelo, da korejski proizvajalec ne kaže zanimanja za električna vozila, so z napovedjo serijske proizvodnje modela Ray EV zagotovo storili prelomni korak v zgodovini podjetja in tako optimistično pričakujemo, da bodo v letu 2012 napovedali še kakšen električno gnan model, ki bi bil na voljo tudi v Evropi.thumb_kia_ray_ev Kia Ray EV naj bi bila namreč sprva na voljo le na domačem tržišču. Kio Ray EV poganja elektromotor z 50 kW, ki moč prenaša preko samodejnega menjalnika na sprednji kolesni par. Energijo črpa iz 16,4 kWh litij-ionskih baterij, katerih življenjska doba je ocenjena na 10 let in so kompaktno vgrajene pod zadnjo klop in v tla potniške kabine.

V primerjavi z bencinsko različico Ray CUV, ki jo poganja 1,0-litrski motor, je električni Ray težji za 187 kilogramov, vendar je pomembnejši podatek ta, da ustvari kar 77 odstotkov več navora in sicer 167 Nm. Od 0 do 100 kilometrov na uro Ray EV pospeši v 15,9 sekunde, kar sicer ni dih jemajoč podatek, vendar ne gre za športni, pač pa mestni avtomobil. Najvišja hitrost, ki jo doseže je 130 kilometrov na uro.thumb_kia_ray_ev2 Priključek za hitro polnjenje je postal domala standardna oprema električnih avtomobilov in tudi Ray EV se ponaša z njim. Tako se lahko napolni v 25 minutah, če pa bodo lastniki uporabljali 220-voltno vtičnico pa bo potrebnih šest ur polnjenja. Avtomatski menjalnik vozniku, ko je izbran način »D« (Drive), ponuja dva dodatna načina. Z izbiro načina »E« (oziroma Eko) menjalnik optimizira prenos navora tako, da doseže minimalno porabo energije in maksimalno poveča doseg vozila. Način »B« (oziroma Zavore) bodo vozniki izbrali pri vožnji po klancu navzdol na avtocestah ali na gorskih cestah, saj ta način poveča zavorno moč.

Zunanjost električnega modela je enaka kot pri bencinskem Rayu. Pri Kii pravijo, da ima Ray EV štiri majhne razpoznavne točke in sicer vtičnico na sprednji maski, ki je namenjena polnjenju preko 220-voltne vtičnice, vtičnico za hitro polnjenje na mestu, kjer se pri klasičnih avtomobilih nahaja odprtina za točenje goriva, posebne logotipe »Zero Emissions EV« na prednjih vratih in »super-gladka« 14-palčna platišča, ki naj bi izboljševala aerodinamično učinkovitost oziroma zmanjšanje upora. Če smo odkriti, slednje ob tako ne-aerodinamični karoseriji zares ne bi bilo potrebno.thumb_kia_ray_ev3 V notranjosti poleg osnovnih instrumentov najdemo še 7-palčni zaslon s prilagojenim navigacijskim sistemom, ki postreže z bistveno informacijo za lastnike električnih vozil in sicer s prikazom najbližje polnilne postaje. Ker je navigacijski sistem prilagojen električnemu vozilu tako zbira informacije o stanju baterije in na karti prikazuje krog, ki prikaže katere lokacije so vozniku dosegljive s trenutno napolnjenostjo baterije. Ker je Ray EV namenjen le korejskemu tržišču naj kot zanimivost povemo, da je v Koreji trenutno 500 polnilnih postaj, vladni načrti pa napovedujejo 3.100 polnilnih mest do konca leta 2012.

Kia Ray EV se ponaša tudi z novo vrsto regenerativnega zavornega sistema, ki vključuje sistem Active Hydraulic Booster. To pomeni, da se električni motor uporablja, tako kot bencinski pri klasičnem modelu, za ustvarjanje hidravličnega tlaka v zavornem sistemu. To zagotavlja linearno zaviranje, obenem pa se presežek zavorne energije še vedno uporablja za polnjenje baterij.thumb_kia_ray_ev4 Še ena pomembna lastnost odlikuje Ray EV, ki bi si jo želeli tudi na ostalih električnih avtomobilih. Ker so električni avtomobili neslišni in tako potencialno nevarni za pešce, ki se ne zavedajo bližajočega se vozila izza hrbta, so pri Kii v električnega Raya namestili sistem VESS (Virtual Engine Sound System) oziroma sistem, ki virtualno ustvarja zvok motorja. Ko se Ray EV pelje 20 kilometrov na uro ali manj, ta sistem vključi posnete zvoke bencinskih avtomobilov, ki so slišni tudi, ko z vozilom vozimo vzvratno. Zagotovo uporabna tehnikalija, ki močno poveča varnost ljudi okoli vozila. Japonska in ZDA načrtujeta uvedbo zakona, da bi takšen sistem postal del serijske opreme vseh električnih vozil.thumb_kia_ray_ev5 Za zagotavljanje varnosti potnikov je Ray EV opremljen s šestimi zračnimi blazinami, elektronskim nadzorom stabilnosti (VDC – Vehicle Dynamics Control) in sistem HAC (Hill Assist Control), ki preprečuje, da bi vozilo na klancih pomikalo vzvratno. Čeprav škatlasta oblika ne bo vsem po godu, moramo priznati, da je Ray EV dobro opremljen električni avtomobil, največja hiba je zagotovo to, da ga ne bomo, vsaj trenutno ni informacij o tem, ugledali v Evropi.

Kia načrtuje proizvodnjo 2.500 vozil Ray EV v letu 2012, ki bodo na voljo vladnim službam in javnim uradom kot del dolgoročne Kii-ne raziskave o uporabi električnih vozil v realnem svetu. To pa potrjuje, da bo Kia tudi v prihodnosti veliko pozornosti namenjala tudi segmentu električnih avtomobilov in se lahko nadejamo novih modelov. Morda bomo kakšen evropski električni model Kie ugledali že na frankfurtskem salonu prihodnje leto? Morda.

{gallery}elektro_vozila/kia/ray_ev/galerija{/gallery}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *