Desetkrat večji domet in krajši čas polnjenja litij-ionske baterije kmalu realnost?

 

lithiumion_rmKaj je problem trenutnih električnih vozil, da se jih kupci nekako bojijo? Poleg tega, da povečini še ni primerne polnilne infrastrukture, sta glavna problema prekratek doseg in predolg čas polnjenja. Ker so električna vozila v zadnjem letu po raznih avtomobilskih salonih pravi hit, se je pospešil razvoj naprednejših tehnologij tudi na tem področju. Natančneje pri razvoju bolj zmogljivih baterij.

lithiumion_rm

 

lithiumion_rmKaj je problem trenutnih električnih vozil, da se jih kupci nekako bojijo? Poleg tega, da povečini še ni primerne polnilne infrastrukture, sta glavna problema prekratek doseg in predolg čas polnjenja. Ker so električna vozila v zadnjem letu po raznih avtomobilskih salonih pravi hit, se je pospešil razvoj naprednejših tehnologij tudi na tem področju. Natančneje pri razvoju bolj zmogljivih baterij.

Kaj je problem trenutnih električnih vozil, da se jih kupci nekako bojijo? Poleg tega, da povečini še ni primerne polnilne infrastrukture, sta glavna problema prekratek doseg in predolg čas polnjenja. Ker so električna vozila v zadnjem letu po raznih avtomobilskih salonih pravi hit, se je pospešil razvoj naprednejših tehnologij tudi na tem področju. Natančneje pri razvoju bolj zmogljivih baterij.thumb_lithiumion Priznajmo, če bi trenutno baterije električnim avtomobilom omogočale 500 kilometrov dometa in bi za popolno napolnjenost potrebovale zgolj deset minut, bi bili električni avtomobili pravi prodajni hit. In prav takšno baterijo bi lahko v nekaj letih ugledali na tržišču! Se ob tem stavku tresejo kolena naftnim lobijem?

Kakorkoli, raziskovalci univerze Northwestern University so razvili elektrodo za litij-ionsko baterijo, ki naj bi se omogočala z desetkrat večjo zmogljivostjo in desetkrat krajši polnilni čas v primerjavi s trenutnimi baterijami v električnih vozilih. Nekateri so mnenja, da bi takšno vrsto baterij na trgu lahko ugledali že v treh do petih letih.

Baterijo so izboljšali s tem, da so stabilizirali silicij tako, da ohrani čim večjo kapacitetno zmogljivost. Stisnili so ga v nekakšne grozde med plasti grafena. S pomočjo kemične oksidacije so v teh plasteh ustvarili majhne luknje (10 do 20 nanometrov), da imajo litijevi ioni »bližnjico« v anodo. S tem so čas polnjenja baterije zmanjšali za desetkrat.

Ekipa raziskovalcev bo pričela še študijo okoli sprememb v katodi, s čimer bi lahko še dodatno povečali učinkovitost baterije. Prav tako bodo poskrbeli za razvoj elektrolitskega sistema, ki bo bateriji omogočal, da se samodejno izklopi pri visokih temperaturah – nekakšen varnostni mehanizem, ki bi lahko bil ključnega pomena pri električnih vozilih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *