Predelava vozila na električni pogon

elektricni avtomobil emobilElektrični avtomobili so se ponovno pojavili kot glavni odgovor na današnjo krizo. Kriza se poraja v obliki potrošnje goriva in čedalje višje cene le te, povečanega onesnaževanja zraka in ne nazadnje zaradi užitka v vožnji.Električno gnana vozila so se pojavila že pred vozili s notranjim izgorevanjem in so uspešno konkurirala do tridesetih let minulega stoletja. Kasneje so se pojavile težnje k izgradnji in oblikovanju električno gnanih vozil pri vsakem večjem zapletu z dobavo nafte.

elektricni avtomobil emobil

elektricni avtomobil emobilElektrični avtomobili so se ponovno pojavili kot glavni odgovor na današnjo krizo. Kriza se poraja v obliki potrošnje goriva in čedalje višje cene le te, povečanega onesnaževanja zraka in ne nazadnje zaradi užitka v vožnji.Električno gnana vozila so se pojavila že pred vozili s notranjim izgorevanjem in so uspešno konkurirala do tridesetih let minulega stoletja. Kasneje so se pojavile težnje k izgradnji in oblikovanju električno gnanih vozil pri vsakem večjem zapletu z dobavo nafte.

Električni avtomobili so se ponovno pojavili kot glavni odgovor na današnjo krizo. Kriza se poraja v obliki potrošnje goriva in čedalje višje cene le te, povečanega onesnaževanja zraka in ne nazadnje zaradi užitka v vožnji.Električno gnana vozila so se pojavila že pred vozili s notranjim izgorevanjem in so uspešno konkurirala do tridesetih let minulega stoletja. Kasneje so se pojavile težnje k izgradnji in oblikovanju električno gnanih vozil pri vsakem večjem zapletu z dobavo nafte. Vozila gnana s električnim motorjem so veliko bolj učinkovita, bolje vodljiva in vsekakor nudijo veliko več užitka v vožnji kot katerokoli drugo vozilo. predelava vozila na elektricni pogon
Pri nekaterih tipih transporta je električno gnano vozilo še danes edino možno sprejemljivo sredstvo. Vendar se že od samih začetkov električnih vozil pojavlja isto vprašanje in sicer skladiščenje zadostne količine energije. Največjo kapaciteto energije na volumen še vedno nudijo fosilna goriva zato je v primeru elektrifikacije pogona še vedno mogoče zaslediti priljubljenost hibridnih vozil. Takšni splošno znani primeri izhajajo od dizelskih lokomotiv, kjer je pogon električen do današnjih serijskih hibridnih avtomobilov kot je na primer Ampera.

Da se vozimo čim bolj ekološko ni potrebno veliko, saj je po raziskavah povprečna dnevna pot drugega avtomobila manj kot 10km. Drugi avtomobil v gospodinjstvu je velik strošek ker z njim naredimo manj kilometrov in ker je pogosto uporabljan v urbanih področjih bistveno več onesnažuje in posledično porabi več goriva.

Ravno na segmentu drugega avtomobila, ki se ga uporablja za poti do vrtca, banke trgovine pošte…. Je električni avtomobil idealen, saj pogosto zadostujejo že baterije za doseg do 50km. Elektro motor v vozilu pa v takem primeru nudi idealni način vožnje, saj je kot naročen za speljevanja in zaviranja, kjer se vam zaradi regeneracije vrača energija. Prav tako v stoječi koloni ne potrebuje energije in s tem ne onesnažuje okolja.

Pri vseh prednostih in užitkih v vožnji ki vam jih nudi električno vozilo je edina slabost shranjevanje energije, saj se šele v zadnjem času pojavljajo dovolj velike in lahke baterije, ki zadostijo potrebam vozila. Na drugi strani pa nam za vsakodnevno uporabo zadošča že sorazmerno majhna baterija.

Slabost električnih vozil je visoka cena baterij, katere so tudi odločilen krivec za visoko ceno vozila. Ker je mogoče kupiti baterije veliko ceneje kot če bi jih kupili skupaj s vozilom je predelava obstoječega vozila najbolj smiselna.elektricni avtomobilTako sem za predelavo vozila na električni pogon uporabil že obstoječe vozilo s pogonom na bencin, iz njega vzel vse komponente in vanj umestil elektromotor in baterije. Predelava je bila hitra in zelo učinkovita, vendar sem kljub temu pogrešal reference in sem se moral sam dokopati do velike količine podatkov, enačb in drugih pomembnih podatkov. V sled tega so priprave na predelavo trajale več mesecev, dočim je sama predelava trajala tri mesece skupaj s homologacijo in popravilom karoserije.

Predelava avtomobila je potekala v treh korakih in sicer je:

Prvi korak je nakup vozila, ki najbolj ustreza pogojem električnega vozila. Me te pogoje se štejejo čvrsta karoserija, nizka teža in čim manjši čelni zračni upor. Jaz sem izbral Citroena AX ki zadostuje vsem trem kriterijem, kar so dokazali že v sami tovarni z izdelavo 800 električnih modelov.

Drugi korak je odstranitev vseh delov povezanih s motorjem s notranjim izgorevanjem in motorja., ter vgradnja strojnih in nosilnih delov za prilagoditev vozila na električni pogon. V tem koraku se naredijo in vgradijo nosilci elektro-motorja, nosilci baterij in podobno.

Tretji korak je elektrifikacija vozila, kar se odraža s vgradnjo elektro-motorja, krmilnikov, podpornih elementov in baterij.
elektricni avtomobil baterijeČe mislite da se vam zgornji koraki preveč enostavni ali pa ste se ustrašili katerega izmed njih, sem ravno zaradi tega svoje izkušnje pridobljene pri predelavi svojega avtomobila, kolesa, ter sodelovanja in pomoči pri drugih projektih prenesel knjigo, ki jo nudim vsakomur ki ga to zanima. Knjiga je uporabna za vsakogar ki ga električna vozila zanimajo ali se bo lotil samostojne predelave.

Knjigo lahko naročite na spletni strani www.premisli.si ali preko e-mail naslova emobil@planet.si.

Če se boste lotili predelave, kar vam tudi najbolj želim bi vam rad sporočil najbolj pomembno misel:

» POSKUSITE TUDI SAMI, NI TEŽKO «

Potrebna je le volja in če nimate dovolj lastnega znanja je na voljo internet, in prijatelji. Jaz osebno sem se za električna vozila tako navdušil da opisani AX zanesljivo ni zadnji projekt. Pri takšnem projektu oziroma pri vožnji električnega avta bi vas nujno rad opozoril: »Vožnja v takšnem avtomobilu vas zasvoji in resno razmišljate le o tem kako se boste ponovno kam peljali.«

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *