BMW je uradno predstavil koncepta i3 in i8

bmw i3 i8Nemški avtomobilski gigant – BMW je v Frankfurtu v petek, 29. julija uradno predstavil konceptna električna avtomobila, ki bosta del nove blagovne znamke »i«, modela BMW i3 in i8. Čeprav sta avtomobila še v konceptni fazi pa BMW s tem napoveduje resen vstop na trg električnih avtomobilov, kjer bo, kot kaže velik igralec.

bmw i3 i8

bmw i3 i8Nemški avtomobilski gigant – BMW je v Frankfurtu v petek, 29. julija uradno predstavil konceptna električna avtomobila, ki bosta del nove blagovne znamke »i«, modela BMW i3 in i8. Čeprav sta avtomobila še v konceptni fazi pa BMW s tem napoveduje resen vstop na trg električnih avtomobilov, kjer bo, kot kaže velik igralec.

Nemški avtomobilski gigant – BMW je v Frankfurtu v petek, 29. julija uradno predstavil konceptna električna avtomobila, ki bosta del nove blagovne znamke »i«, modela BMW i3 in i8. Čeprav sta avtomobila še v konceptni fazi pa BMW s tem napoveduje resen vstop na trg električnih avtomobilov, kjer bo, kot kaže velik igralec.

bmw i3 in i8 električni avtomobil
Prva predstavnika BMW-jeve družine “i” bosta i8 in i3.

Prvi, ki bo na trg splavil družino »i« bo model i3, ki je bil sprva poimenovan kot koncept Megacity in bo iz koncepta prešel v serijsko proizvodnjo že prihodnje leto oziroma v letu 2013. Gre za sodoben mestni električni avtomobil, ki ga bo odlikovala nizka masa. Za to bo zaslužena karoserija iz aluminija in ogljikovih vlaken, ki so tako močna kot jeklo, vendar kar za polovico lažja. BMW i3 naj bi na tehtnici kot tak pokazal 1.250 kilogramov. V kombinaciji z elektromotorjem, ki premore 125 kW moči in za BMW značilnim pogonom na zadnji kolesni par, bo to kombinacija, ki bo konkurenci povzročala preglavice. Z njim bo mogoče prevoziti okoli 150 kilometrov. Kot dodatno opcijo bo kupec lahko izbral tudi »range extender« oziroma podaljšan domet i3-ja. Za to bo poskrbel zadaj nameščeni dvovaljni bencinski motor s prostornino okoli 600-kubičnih centimetrov. In za koliko se bo s to opcijo povečal domet? Za še enkrat toliko, saj naj bi s tako opremljenim i3 prevozili okoli 300 kilometrov.

električni avtomobil bmw i3
BMW i3 je sodoben mestni avtomobil z električnim pogonom.

Kljub temu, da je nameščen zadaj, dodaten motor z notranjim izgorevanjem ne bo ogrožal prostornine prtljažnega prostora, ki tako z ali brez »range extenderja« ponuja 200 litrov prostornine. Notranjost, ki so jo inženirji poimenovali preprosto »Life« je zahvaljujoč ogljikovim vlaknom tako močna, da inženirjem pri BMW-ju ni bilo potrebno vključiti B stebrička, med vrati za večjo strukturno togost. To pa pomeni, da je vstop in izstop iz avtomobila sila enostaven, obenem pa odsotnost stebrička poskrbi za bolj »futurističen« videz. BMW je strukturo i3 poimenoval »LifeDrive«, medtem, ko Life predstavlja potniško kabino je pod njo nameščen modul Drive oziroma podvozje s tekočinsko hlajenim litij-ionskim sklopom baterij, motorjem in varnostnimi elementi.
{youtube}ksrPLUA8hX4{/youtube}
Elektromotor, ki je nameščen neposredno nad zadnjo os, moč na kolesi prenaša preko enostopenjskega menjalnika. BMW i3 naj bi dosegel najvišjo hitrost 150 kilometrov na uro, od 0 do 100 kilometrov na uro pa bo pospešil v manj kot osmih sekundah. Pri električnih avtomobilih je seveda najbolj pomemben čas polnjenja in pri malem električnem BMW-ju bo potrebnih šest ur polnjenja na standardni vtičnici, medtem, ko se bo do 80 odstotkov napolnil v eni uri, seveda ob uporabi hitrega polnjenja.

hibridni avtomobil bmw i8
Medtem, ko je BMW i8 športnik, ki ga poganjata tako bencinski kot električni motor

Drugi predstavljen koncept je BMW i8, ki na trg prihaja v letu 2014. To bo športni plug-in hibrid, ki ga bosta poganjala 1,5 litrski trivaljni motor s puhalom, ki razvije 220 konjev in 300 Nm navora, v kombinaciji z električnim motorjem. Skupaj bo voznik imel na voljo okoli 545 Nm navora. Po podatkih BMW-ja naj bi i8 od 0 do 100 kilometrov na uro pospešil v manj kot petih sekundah, poraba športnega hibrida pa naj bi se gibala okoli tri litre na 100 prevoženih kilometrov.
{youtube}Zxgnr7PV09Q{/youtube}
To bo tudi prvi BMW po skoraj 30 letih s sredinsko nameščenim motorjem, saj le ta poganja zadnji kolesi, medtem, ko spredaj nameščen elektromotor poganja sprednji kolesi. Skupaj tako tvorita štirikolesni pogon, ki bo poskrbel za najboljši oprijem, ob razporeditvi teže 50-50 pa lahko pričakujemo zelo športen hibridni avtomobil. Takoj po predstavitvi so se pojavile govorice, da naj bi bil i8 opremljen z menjalnikom z dvojno sklopko. Enako kot i3 tudi i8 sestavlja arhitektura LifeDrive.

{gallery}elektro_vozila/bmw/bmw_i3_i8/bmw_i3_i8_galerija{/gallery}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *