TTXGP / FIM e-Power: na predzadnji dirki električnih motorjev zmaga Stevu Rappu

fim_epower_laguna_seca_rmPretekli vikend se je na enem najbolj znanih motorističnih dirkališč, v ameriški Laguna Seci odvijalo več dirk. Poleg najelitnejšega bencinskega razreda MotoGP so tam nastopili tudi dirkači, ki dirkajo z električnimi motorji v okviru prvenstva FIM e-Power International Championship. Laguna Seca velja za zelo zahtevno dirkališče, kar pa ni ustavilo Avstralca, Steva Rappa, ki je s prednostjo kar 39.995 sekund ugnal Michaela Czysza, ki velja za pionirja med športnimi električnimi motorji.

fim_epower_laguna_seca_rm

fim_epower_laguna_seca_rmPretekli vikend se je na enem najbolj znanih motorističnih dirkališč, v ameriški Laguna Seci odvijalo več dirk. Poleg najelitnejšega bencinskega razreda MotoGP so tam nastopili tudi dirkači, ki dirkajo z električnimi motorji v okviru prvenstva FIM e-Power International Championship. Laguna Seca velja za zelo zahtevno dirkališče, kar pa ni ustavilo Avstralca, Steva Rappa, ki je s prednostjo kar 39.995 sekund ugnal Michaela Czysza, ki velja za pionirja med športnimi električnimi motorji.


Pretekli vikend se je na enem najbolj znanih motorističnih dirkališč, v ameriški Laguna Seci odvijalo več dirk. Poleg najelitnejšega bencinskega razreda MotoGP so tam nastopili tudi dirkači, ki dirkajo z električnimi motorji v okviru prvenstva FIM e-Power International Championship. Laguna Seca velja za zelo zahtevno dirkališče, kar pa ni ustavilo Avstralca, Steva Rappa, ki je s prednostjo kar 39.995 sekund ugnal Michaela Czysza, ki velja za pionirja med športnimi električnimi motorji.

thumb_fim_epower_laguna_seca_podium
Prvi trije: Michael Czysz, Steve Rapp in Michael Barnes (foto:FIM/Good Shoot 2011)

Rapp je dirkal z električnim motorjem podjetja Mission Motors, natančneje z modelom Mission R, katerega smo na našem portalu že predstavljali. Avstralec je na sobotnih kvalifikacijah svoj najboljši krog odpeljal s časom 1.31.376 in s tem podrl svoj rekord, ki ga je postavil pred nekaj tedni. Ta čas bi Rappa na dirki AMA Supersport uvrstil na peto mesto, oziroma je bil 10 sekund počasnejši od najhitrejšega v razredu MotoGP. To pa je vnovičen dokaz, da so lahko tudi električni motocikli zelo hitri in bodo kmalu povsem konkurenčni bencinskim.

thumb_fim_epower_steve_rapp
V Laguna Seci je zmago odnesel Steve Rapp (foto: FIM/Good Shoot 2011)

Čeprav je Rapp nabral veliko prednosti, pa je bila dirka vse prej kot dolgočasna. Za drugo mesto se je boril tudi Michael Barnes na motocikli Lightning Motors, vendar je bil Czysz hitrejši in je tako zabeležil enak rezultat kot lansko leto. Kljub tretjemu mestu je Barnes dosegel najvišjo hitrost na dirki, saj je svoj električni dirkalnik popeljal do 217,2 kilometra na uro. Med desetimi dirkači je nastopilo tudi dekle in sicer Shelina Moreda. Američanka je zasedla končno osmo mesto, ob tem pa velja omeniti, da je prvič na dirki vozila električni motocikel in tudi prvič dirkala na stezi Laguna Seca.

thumb_fim_epower_shelina
Edina predstavnica nežnejšega spola na dirki – Shelina Moreda (foto: FIM/Good Shoot 2011)

Dirko električnih motociklov si je ogledalo kar 150.000 gledalcev, kar priča o tem, da se zanimanje za tovrsten šport in motorje zanima, pa čeprav so bili razdeljeni v dva tabora. Eni so bili mnenja, da so e-motocikli preveč tihi, medtem, ko so bili drugi osupli nad njihovo hitrostjo. Kakorkoli, naslednja in obenem tudi zadnja dirka prvenstva FIM e-Power bo 24.9.2011 v francoskem Le Mansu.

thumb_fim_epower_motoczysz
Michael Czysz se je z Barnesom boril za drugo mesto (foto: FIM/Good Shoot 2011)


Rezultati dirke (8 krogov, 28,88 kilometra):

1. Steve Rapp (USA) – Mission Motors -12’40.597   
2. Michael Czysz (USA) – Segway Racing MotoCzysz -13’20.592   
3. Michael Barnes (USA) – Lightning Motorcycles -13’20.825   
4. Steve Atlas (USA) – Brammo Racing -13’40.456   
5. Alessandro Brannetti (ITA) – CRP Racing -13’40.812   
6. Matthias Himmelmann (GER) – Münch Racing Team – 13’41.076   
7.Thad Wolff (USA) –  Moto Electra Racing – 12’51.894 -1 krog
8.Shelina Moreda (USA) – CRP Racing – 13’16.681 -1 krog
9.Ely Schless (USA) – Proto Moto Racing -14’17.093 -1 krog
10.Marcelino Manzano (SPA) – LGN Racing Team – 14’25.614 -1 krog
11.Kenyon Kluge (USA) – K Squared Racing – ni končal dirke

Rekord steze 2010: Michael Czysz – 1’44.496 (124.368 Km/h)       
Najhitrejši krog (nov rekord): 1’33.194 (139.451 Km/h)           
Pole position: Steve Rapp – 1’31.376 (142.225 Km/h)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *