Volvo razvija električne avtomobile s povečanim dometom – 1.000 km dodatnega dometa

volvo_electric_rmVolvo se je odločil, da naredi velik korak v elektrifikacijski strategiji družbe s proizvodnjo testnih avtomobilov s povečanim dometom. Gre za električne avtomobile, ki so dodatno opremljeni še z motorjem z notranjim izgorevanjem, ki bo pripomogel za povečanje njihovega dometa. Projekti, ki jih podpirajo švedske agencije za energijo in EU obsegajo tri potencialne kombinacije tehnologij. Testi različnih konceptov bodo v teku že v prvem četrtletju leta 2012.

volvo_electric_rm

volvo_electric_rmVolvo se je odločil, da naredi velik korak v elektrifikacijski strategiji družbe s proizvodnjo testnih avtomobilov s povečanim dometom. Gre za električne avtomobile, ki so dodatno opremljeni še z motorjem z notranjim izgorevanjem, ki bo pripomogel za povečanje njihovega dometa. Projekti, ki jih podpirajo švedske agencije za energijo in EU obsegajo tri potencialne kombinacije tehnologij. Testi različnih konceptov bodo v teku že v prvem četrtletju leta 2012.

Volvo se je odločil, da naredi velik korak v elektrifikacijski strategiji družbe s proizvodnjo testnih avtomobilov s povečanim dometom. Gre za električne avtomobile, ki so dodatno opremljeni še z motorjem z notranjim izgorevanjem, ki bo pripomogel za povečanje njihovega dometa. Projekti, ki jih podpirajo švedske agencije za energijo in EU obsegajo tri potencialne kombinacije tehnologij. Testi različnih konceptov bodo v teku že v prvem četrtletju leta 2012.thumb_volvo_electric
“To je razburljiva širitev naše vse večje osredotočenosti na elektrifikacijo. Trenutno stroški in velikost baterije vse električne avtomobile omejujejo na še vedno razmeroma kratek domet, ki ga lahko prevozijo. Z Range Extender-jem (povečevalnikom dometa) ima električni avtomobil  domet povečan za tisoč kilometrov – in to z emisijami ogljikovega dioksida, pod 50 g/km, « pravi Derek Crabb, podpredsednik Powertrain Engineering pri Volvu.Tehnološki razvoj družbe na tem področju trenutno obsega tri različne kombinacije tehnologij. Tro-valjni bencinski motorji so nameščeni za dopolnitev električnemu pogonu na sprednjih kolesih. Vse različice omogočajo regeneracijo zavorne energije, motorji pa lahko delujejo na bencin in etanol (E85). Dve rešitvi temeljijo na Volvu C30 Electric. V obeh primerih je standardna baterija nekoliko manjše velikosti, da so lahko naredili prostor za motor z notranjim izgorevanjem in rezervoar za gorivo.

Tehnični koncept I: Volvo C30 z zaporedno vezanim Range Extender-jem (motorjem za povečanje dometa).
Ta koncept temelji na modelu C30 Electric s tri-valjnim motorjem z notranjim zgorevanjem, ki proizvede 60 konjskih moči (45 kW) in je nameščen zadaj, pod prtlažni prostor vozila. Rezervoar za gorivo je 40-litrski. Motor z notranji zgorevanjem je povezan z 40 kW generatorjem. Moč, ki jo motor ustvarja, se uporablja predvsem za pogon avtomobilovega električnega motorja, ki zmore 111 konjskih moči (82 kW). Voznik pa lahko odloči tudi, da generator napolni baterijo, s čimer se poveča avtomobilu domet v električnem delovanju. Range Extender tako poveča domet električnega avtomobila tudi do 1.000 km – po izpraznitvi vgrajene baterije, ki omogoča 110 prevoženih km.thumb_volvo_elektricni_avto_range_extender2
Tehnični koncept II: Volvo C30 z vzporedno vezanim Range Extender-jem
Tukaj avto dobi močnejši trivaljni motor z notranjim zgorevanjem, ki se nahaja v zadku vozila in 40-litrski rezervoar za gorivo. Razlika med to in prvo rešititvijo je vzporedna vezava, pri kateri 190 »konjski« turbo motor, s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, poganja zadnji kolesi. To omogoča manjšo porabo goriva pri vožnji z motorjem z notranjim izgorevanjem po avtocesti. Z 40 kW generatorjem se lahko baterija tudi polni in tako avtomobilu poveča domet na električno energijo samo. Tudi tukaj je električni motor 111 »konjski« (82 kW). Oba vira energije pa dasta avtomobilu skupno več kot 300 konjskih moči, kar omogoča pospeševanje od 0-100 km/h v manj kot šestih sekundah. Range Extender v tem primeru povečuje domet električnega avtomobila za več kot 1.000 km – po izpraznitvi vgrajene baterije, ki omogoča 75 prevoženih km.thumb_volvo_elektricni_avto_range_extender3
Tehnični koncept III: Volvo V60 z vzporedno vezanim Range Extender-jem
To je rešitev, pri kateri je celoten pogonski paket nameščen pod sprednjim pokrovom. 111 KM (80 kW) električni motor je dopolnjen z tri-valjnim bencinskim turbo motorjem, ki proizvede 190 KM (140 kW), dvostopenjskim samodejnim menjalnikom in 40 kilovatnim generatorjem. Moč, ki prihaja z motorja z notranjim izgorevanjem, poganja prednji kolesi preko menjalnika in napolni baterijo, ko je potrebno. Do 50 km/h avtomobil vedno poganja izključno elektrika. Motor z notranjim izgorevanjem pa se aktivira pri višjih hitrostih. Odvečna energija se porabi za  polnjenje baterije, kadar njen energijski nivo pade pod vnaprej določeno raven. Baterija se nahaja zadaj pod prtljažnem prostorom in daje vozniku 50 kilometrski domet vozila na električno energijo samo. Avtomobil ima tudi 45-litrski rezervoar za bencin ali E85 (etanol). S to tehnologijo, Range Extender povečuje avtomobilu celoten domet za več kot 1.000 kilometrov.thumb_volvo_elektricni_avto_range_extender
Nizek CO2 za užitek v vožnji in udobje
Zaporedno vezani hibridni Range Extender-ji v modelih C30 so del projekta EU, v katerim je Volvo edini proizvajalec avtomobilov med vsemi osmimi partnerji. Obe, vzporedno vezani hibridni rešitvi, za povečanje dometa električnim vozilom (Range Extender) podjetje razvija, s pomočjo 10.800.000 SEK (1,2 milijona EUR) sredstev, ki so jih za razvoj namenile švedske agencije za energijo. “Ti trije projekti nam omogočajo, da ocenimo Range Extender na različne možnosti. Tako kot pri C30 Electric in V60 Plug-in Hybrid-u, je cilj, da avtomobilom izjemno znižamo izpust CO2, brez ogrožanja zahtev kupcev, kot so udobje, užitek v vožnji in praktičnost,” pojasnjuje Derek Crabb.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *