Koncept: Audi e-Tron Spyder

audi e-tron spyderAudi predstavlja Audi e-Tron Spyder, študijo odprtega športnega avtomobila s plug-in hibridnim pogon. Dvosed je opremljen s 300 »konjskim« twin-turbo V6 TDI motorjem, ki svojo moč prenaša na zadnji kolesi in z dvema električnima motorjema, ki poskrbita, da sta gnani tudi sprednji kolesi in sicer s skupno močjo 64 kw oziroma 88 konjskimi močmi.

audi e-tron spyder

audi e-tron spyderAudi predstavlja Audi e-Tron Spyder, študijo odprtega športnega avtomobila s plug-in hibridnim pogon. Dvosed je opremljen s 300 »konjskim« twin-turbo V6 TDI motorjem, ki svojo moč prenaša na zadnji kolesi in z dvema električnima motorjema, ki poskrbita, da sta gnani tudi sprednji kolesi in sicer s skupno močjo 64 kw oziroma 88 konjskimi močmi.

Audi predstavlja Audi e-Tron Spyder, študijo odprtega športnega avtomobila s plug-in hibridnim pogon. Dvosed je opremljen s 300 »konjskim« twin-turbo V6 TDI motorjem, ki svojo moč prenaša na zadnji kolesi in z dvema električnima motorjema, ki poskrbita, da sta gnani tudi sprednji kolesi in sicer s skupno močjo 64 kw oziroma 88 konjskimi močmi.
audi e-tron spyder
Audi e-Tron Spyder ima nizko skupno težo, ki je le okoli 1.450 kilogramov in v kombinaciji z visokim navorom TDI motorja  in dveh elektromotorjev ponuje izredne vozne lastnosti. Avtomobil pospeši do 100 km/h v samo 4,4 sekundah in pospešuje vse do elektronsko omejenih 250 km/h. E-Tron Spyder je produkt najbolj naprednega in hkrati najbolj skladnega razvoja in oblikovalskega jezika pri Audiju, istočasno pa namiguje na oblikovalski jezik prihodnosti športnih avtomobilov Audi. V primerjavi s kupejem, konceptom, ki je bil predstavljen v Detroitu, je Audi e-Tron Spyder  nekoliko zrasel. V dolžino je pridobil 13 cm in v širino 3 cm tako, da se zdaj postavlja z 4,06 m dolžine, 1,81 m širine in samo 1,11 m višine. Te dimenzije pa le še bolj poudarijo njegov močan in kompakten celoten videz, ki je značilna za audijeva najbolj športna vozila R8.

audi e-tron spyder
E-Tron Spyder oblikovno deluje kot poklon avtomobilskemu športu. Vetrobransko steklo, ki je močno priklonjeno in stranska stekla, ki se brez okvirjev ožijo navzdol proti zadnjemu delu, tvorijo enoto, ki spominja na vizir čelade. Naslednji element, ki asocira na dirkalna vozila Audi R8 LMS, je pokrov motorja, katerega krivulja dodatno povečuje dinamiko sprednjega konca avtomobila in se spušča v široko oblikovano sprednjo masko, z veliko sredinsko odprtino za dovod zraka. V pramen oblikovana sprednja žarometa poudarita e-Tronov agresiven videz in dodata piko na i stranskima zračnima odprtinama, ki se udirata pod njima.

Luči e-Trona uporabljajo ultra učinkovito LED tehnologijo, polnilnik za baterije se skriva pod audijevim znakom, prav tako tudi zaslon, ki prikazuje stanje baterije in domet. Oblikovna posebnost so nedvomno tudi 20-palčna platišča, ki so v tridimenzionalnem »rezilastem« dizajnu oblikovana v turbino, ki jo sestavlja 66 posameznih sestavnih delov. Boki avtomobila so športno oblikovani z nenavadno ostro začrtanimi robovi, ki ločujejo vodoravne in vertikalne površine.
audi e-tron spyder
Spojler in difuzor na sprednjem in zadnjem delu avtomobila so iz karbona, prav tako pokrov motorja v zadnjem delu in okvir okrog tablice z izhodi za odvod zraka. Zahvaljujoč odprtini v zadnjem pokrovu motorja, je vzdolžno sredine viden ogromen TDI motor, ki je obdan z mat in svetlečimi površinami ogljika, aluminija in usnja. Ta kombinacija materialov povezuje zunanjost z notranjostjo vozila. Za sedežema sta dva pokrova, ki svoji odprtini postopoma zožita proti zadnjemu delu in se vzporedno z motorjem zaključita v oblikovno dovršeno figuro. Za sedežema se skrivajo tudi palice, ki služijo pri prevračanju in se tako kot pri R8 Spyder izstrelijo v nekaj milisekundah.

Kabina Audi e-Tron Spyderja je, kot je običajno za audi, usmerjena k vozniku. Namesto klasične armaturne, je konceptno vozilo opremljeno z velikim zaslon, z integrirano funkcijo MMI, ki jo obdajata dva okrogla merilnika. MMI se lahko nadzoruje prek na dotik občutljive nadzorne plošče na volanu – gre za element, ki se zgleduje po sodobnih pametnih telefonih, prav tako pa se lahko nadzoruje s pomočjo kontrolne enote MMI (MMI touch) na sredinski konzoli. Sam volanski obroč je tako kot pri dirkalnih vozilih sploščen tako na vrhu kot na dnu. Poleg podatkov o hitrosti, ki so prikazani v digitalni obliki, osrednji zaslon prikazuje tudi vrtljaje motorja z notranjim izgorevanjem in električnega pogona in seveda zagotavlja vse ostale ključne informacije in navigacijske sisteme.
audi e-tron spyder
Značilnost e-Trona Spyder je skoraj popolna odprava stikal in elementov, kot so naprimer vžig… Klimatska naprava se nahaja na desni nad volanom. Po delovanju se zgleduje po pametnih sistemih in deluje s pomočjo na dotik občutljive nadzorne plošče. Lahka, športno oblikovana sedeža združujeta odlično stransko oporo in udobje. Barve in visoko kakovostni materiali pa združujejo eleganco in športnost. Karoserija je sistematično lahko grajena in glavni temelj za navdušujočo vozno dinamiko. Struktura karoserije je na osnovi AudiSpace Frame (ASF) tehnologije in je bila realizirana kot hibridni projekt s kopico aerodinamičnih komponente iz ogljikovih vlaken.
audi e-tron spyder
V tehnologiji ASF je nosilna konstrukcija narejena iz ekstrudiranih aluminijastih profilov in odlitkov. Aluminijaste plošče, ki so vključene v to okostje, so oblikovane tako, da opravljajo povezovalno in nosilno vlogo. Vsak posamezni del karoserije ASF je optimiziran za posebno nalogo z uporabo zelo različnih oblik in presekov, ki združuje največjo stabilnost z minimalno težo. Kljub postavitvi kompleksnega pogonskega sistem z dvema elektromotorjema in dizelskim motorjem, tehta e-Tron Spyder samo 1.450 kilogramov.

Audi e-Tron Spyder uporablja povsem na novo razvit šestvaljni, 3.0 TDI motor, ki diha s pomočjo dveh turbo polnilnikov in proizvede 221 kW (300 KM). To je še 50 KM več kot predhodni motor, ki je bil pred nekaj meseci predstavljen v novem Audi A8. Največji navor, ki ga ponuja novi dizelski agregat znaša 650 Nm in je zavidljivo visok celo v segmentu športnih avtomobilov. Sredinsko in vzdolžno postavljeni 3.0 TDI motor poganja zadnji kolesi preko sedem-stopenjskega menjalnik z dvojno sklopko.audi e-tron spyderElektrični pogon, ki je namenjen sprednjima kolesoma, je sestavljen z dveh elektromotorjev s skupno močjo 64 kilovatov (88 KM) in največjim navorom 352 Nm, ki je na voljo že v samem štartu. Prednost te, posebne oblike hibridnega pogona, je ogromen navor in visok izkoristek TDI motorja z elektromotorji. Odprti dvosed je namreč postavil nova merila v svojem razredu za porabo goriva in emisijah. 300 »konjski« TDI motor v povprečju porabi le 2,2 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov in pri tem v zrak izpusti samo 59 g/km CO2-ja, kaj je izjemen rezultat.

E-Tron Spyder omogoča tudi vožnjo popolnoma brez emisij. V stanovanjskih in drugih mestnih območjih, lahko voznik aktivira električni pogon, ki se napaja iz 9,1 kWh baterije. Baterija se nahaja v sprednjem delu avtomobila in omogoča vožnjo do 50 kilometrov, vendar le s hitrostjo, ki ni višja od 60 km/h. Kot je običajno za športna vozila, se večina navora prenaša na zadnji kolesi. Bolj natančno e-Tron na zadnji kolesni par prenese približno 75 procentov navora in 25 procentov na sprednji. Da se kolesa ne bi zavrtela v prazno, poskrbi centralni nadzorni sistem celotnega pogonskega sistema, v kombinaciji z ESP-jem. Hibridni Audi tako uživa vse prednosti tehnologije quattro. Kombinacija sredinsko nameščenega TDI motorja in dveh električnih motorjev spredaj omogoči inteligentno kontroliranje bočnih dinamik e-Trona.
audi e-tron spyder
Podobno kot športni diferencial deluje pri klasičnih vozilih quattro, deluje »torque vectoring«, pri katerem je navor odmerjen točno določenemu kolesu, pri e-Tronu Spyder in mu omogoča še boljšo dinamiko in hkrati povečuje varnosti pri vožnji. Podkrmarjenje in prekrmarjenje lahko vozilo omejuje ne samo z aktiviranje zavor, ampak tudi z natančnimi povečanjem moči, ki traja le nekaj milisekund. Konceptno vozilo tako ostane izredno mirno kljub velikim bočnim silam in v hitri vožnji skozi ovinke daje občutek utirjenosti. Bo Audi resnično realiziral koncept? Bo naslednjik audijevega super športnega avtomobila R8, gnan tudi s pomočjo elektrike? Če se pri Audiju nagibajo v tej smeri, bodo morali pohiteti, saj tudi ostali proizvajalci pospešeno razvijajo športne hibride in električno gnane avtomobile, ki so, kot kaže trenutni razvoj, prihodnost avtomobilizma.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *